Pracuję z biurem rachunkowym

Pierwsze kroki z mKsięgową - pracuję z biurem rachunkowym


1.  Wstęp

Strona opisuje pierwsze kroki związane z używaniem programu księgowego online mKsiegowa.pl. Opisuje sposób korzystania z funkcjonalności ERP programu. Przez ERP rozumiemy funkcje programu ułatwiające organizację pracy:

  • Sprzedaż/Przychody
  • Zakupy
  • Magazyn
  • Produkcja

Współpraca z biurem rachunkowym najczęściej bazuje na odpowiednio ustalonym podziale zadań. Podział zadań może być następujący:

  • organizacja (firma, stowarzyszenie) wprowadza dokumenty przychodowe (np. faktury sprzedaży), które są automatycznie księgowane według ustalonych w polityce rachunkowości schematów
  • biuro rachunkowe weryfikuje wprowadzone dokumenty i składa odpowiednie deklaracje

Przed rozpoczęciem wystawiania dokumentów należy się upewnić, że programu jest skonfigurowany przez biuro rachunkowe i przygotowany do pracy.

 

2.  Przeglądarka internetowa

Program księgowy online mKsiegowa.pl jest dostępny przez przeglądarkę internetową, bez konieczności instalowania oprogramowania na komputerze oraz wykupienia praw licencyjnych. Przeglądarki wspierane przez system to:

  • Internet Explorer od wersji 7
  • Firefox
  • Google Chrome

Zachęcamy do wykorzystania podczas pracy pełnego ekranu (przydatne dla rozdzielczości), co w większości przeglądarek uzyskuje się przez naciśnięcie klawisza funkcyjnego F11.
Należy sprawdzić, czy używana przeglądarka ma włączone "wyskakujące okienka". Wyskakujące okienka mogą być potrzebne w niektórych funkcjach programu (np. podgląd raportów przed wydrukiem).

Użytkownik – adres internetowy

Do programu księgowego można zalogować się za pomocą indywidualnego adresu w przeglądarce. Adres tworzony jest dla każdej organizacji w następujący sposób:

mksiegowa.pl/nazwa

gdzie nazwa jest indywidualną nazwą wybraną przez organizację używającą program podczas procesu rejestracji.

 

3.  Użytkownik – logowanie do systemu

Logowanie do systemu wymaga podania unikalnego loginu, hasła oraz nazwy firmy lub organizacji. Oczywiście dostęp do danych księgowych jest możliwy tylko dla wybranych osób, posiadających odrębne konta przypisane do organizacji. Każde użytkownik ma określony zakres dostępu do danych (więcej w polityce bezpieczeństwa).

wirtualne biuro rachunkowe
 

4.  Pierwsze kroki – nawigacja po programie

Program ma układ modułowy. Wygląd ekranu może się różnić, w zależności od wybranej "skórki".
Wyboru modułu dokonuje się poprzez kliknięcie nazwy modułu w górnej lub bocznej części ekranu.

 
wirtualne biuro rachunkowe
 

5.  Funkcje ERP programu

  • Sprzedaż - obejmuje funkcjonalność CRM (oferty, zamówienia), wystawianie faktur sprzedaży oraz rozliczanie przychodu (rozrachunki)
  • Zakupy - obejmuje zakup oraz rozliczenie zakupu (rozrachunki)
  • Towary i Magazyny - obejmuje gospodarkę magazynową
 
pomoc w programie mKsiegowa.pl
Jeżeli macie Państwo pytania dotyczące programu księgowości internetowej mKsiegowa.pl, lub innych zagadnień związanych z księgowością - nasz zespół specjalistów jest do Państwa dyspozycji. Prosimy o kontakt.