Podpisywanie dokumentu za pomocą profilu zaufanego
Plik XML sprawozdania finansowego utworzonego w programie mKsiegowa.pl można podpisać za pomocą profilu zaufanego EPUAP. Niniejsza instrukcja pokazuje krok po kroku w jaki sposób można to zrobić.
Zakładamy, że wcześniej sprawozdanie finansowe w postaci pliku XML (lub innego - w zależności od formy działalności) został przygotowany na dysku komputerowym.
Krok 1 - rozpoczęcie procesu podpisywania sprawozdania
Za pomocą przeglądarki internetowej wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl oraz kliknij baner jak na poniższej ilustracji:
Jeżeli na stronie nie znalazłeś banera to spróbuj skorzystać z tego linku: podpisz dokument profilem zaufanym
Następnie kliknij klawisz "Podpisz lub sprawdź dokument":
Krok 2 - pobranie dokumentu do podpisu
Na kolejnym ekranie kliknij "Wybierz dokument z dysku"
i znajdź dokument na dysku; kliknij "Otwórz".
Krok 3 - Podpisanie dokumentu
Jeżeli dokument jest poprawny, program wyświetli komunikat jak poniżej. Dokument w wersji oryginalnej można zobaczyć klikając "Zobacz dokument". Jeżeli chcesz podpisać dokument, kliknij klawisz "Podpisz".
Po kliknięciu klawisza program EPUAP pokieruje użytkownika, w zależności od przyjętego sposobu autoryzacji. Jeżeli autoryzacja następuje przez bank, wówczas program pokieruje do ekranu logowania do bankowości elektronicznej.
Krok 4 - pobranie gotowego (podpisanego) dokumentu
Na koniec wystarczy pobrać podpisany dokument na dysk. Dokument będzie miał format XML. Tak podpisany dokument można:
- wysłać do podpisu do kolejnej osoby (jeżeli musi być podpisany przez więcej niż 1 osobę)
- wysłać do eKRS (jeżeli firma lub organizacja jest zarejestrowana w KRS)
Następne kroki, to:
- wysłanie tak przygotowanego pliku do innych osób, które muszą również złożyć swój podpis
- wysłanie gotowego pliku XML sprawozdania finansowego przez system ekrs