
W programie księgowym online mKsiegowa.pl można utworzyć dokument likwidacji środka trwałego. Dokument jest dostępny w module Środki Trwałe -> Liwkidacja Środka Trwałego.
Wprowadzanie dokumentu
Po wypełnieniu nagłówka wprowadzamy likwidowaną(e) pozycję(e) wybierając ją(e) z listy oraz klikając Dodaj pozycję.
Na koniec należy kliknąć Wprowadź Dokument Likwidacji u dołu strony.
Sposób księgowania
Sposób księgowania likwidacji środka trwałego jest następujący:
Nazwa konto księgowego | Gdzie je można ustawić | Strona | Wartość |
---|---|---|---|
Konto aktywów | Kartoteka środków trwałych | Ma | Wartość początkowa środka trwałego |
Konto odpisów umorzeniowych | Kartoteka środków trwałych | Wn | Dotychczasowe odpisy amortyzacyjne |
Konto Kosztów Likwidacji Środków Trwałych | Ustawienia Systemowe i Księgi Głównej | Wn | Nadwyżka wartości początkowej nad kwotą dokonanych odpisów |
Drukowanie dokumentu
Dokument można wydrukować w następujących miejscach:
- po wprowadzeniu dokumentu jest menu, w którymi widać pozycję Pokaż dokument likwidacji, gdzie można dokument zobaczyć i wydrukować.
- Ustawienia -> Przegląd/Wydruk Transakcji - pozwala na wydruk dokumentów wcześniej wprowadzonych' ustawić Typ = Korekta Magazynowa.