Wprowadzenie
Jedną z podstawowych funkcjonalności CRM jest możliwość zapisywania informacji i zdarzeń dotyczących klientów. Możliwość zapisywania notatek na temat klientów dostępna jest w module Sprzedaż programu mKsiegowa.pl.
Gdzie znaleźć funkcje CRM w programie?
Funkcje CRM są związane z kartoteką klientów.
Do dyspozycji są:
- oddziały klientów
- kontakty
- notatki
Notatki
Najprościej jest dodawać i edytować notatki oraz zadania do zrobienia (ToDo) w zakładce Notatki w kartotece klientów.
Jeżeli w polu wyboru klienta ustawimy opcję Nowy klient, wtedy program pokazuje notatki dla wszystkich klientów.
Automatycznie dodawane notatki
Program tworzy notatki dla określonego klienta w następujących sytuacjach:
- wprowadzenie dokumentu sprzedaży (zamówienie, faktura)
- wysłanie email do klienta
- zmiany w kartotece klientów
Poza tym można wprowadzać notatki typu komentarz, czy zadania do wykonania ToDo.
Dodawanie notatek
Aby dodać notatkę trzeba kliknąć Dodaj nową notatkę. Program rozwija formularz dodawania notatki.
Jeżeli funkcjonalność załączania dokumentów jest włączona, program umożliwia również dodawanie dokumentów do notatki:
Dodawanie zadań (ToDo)
Aby dodać notatkę trzeba kliknąć Dodaj nowe ToDo. Program rozwija formularz dodawania zadania.
Filtrowanie notatek
Pole Filtry pozwala rozwinąć formularz filtrowania notatek i zadań (ToDo).
Program udostępnia filtry wg:
- użytkowników, którzy wpisali notatkę lub wprowadzili dokument klienta
- typ notatki
- wybór kontaktu wpisanego w sekcji Kontakty
- zakres dat, w których wpisana została notatka
Podgląd i kasowanie notatek
Na ekranie podglądu notatek, notatki typu Komentarz można kasować.