Zamówienia Zakupu wprowadza się w module Zakupy -> Przyjęcie Zamówienia Zakupu programu księgowego online mKsiegowa.pl.
Wprowadzanie dokumentu zamówienia
Wprowadzanie dokumentu rozpoczyna się od wypełnienia nagłówka:
- Wybór Dostawcy
- Numer ewidencyjny jest wewnętrznym numerem dokumentu w systemie. Program generuje numer automatycznie, na podstawie ustawionej Numeracji Dokumentów.
W środkowej kolumnie wprowadzamy:
- Datę Zamówienia
- Identyfikator Dostawcy, który jest numerem dokumentu nadanym przez dostawcę.
W kolejnej kolumnie wpisuje się następujące informacje:
- Przyjęto Do pozwala wybrać magazyn, do którego przyjęte zostaną towary.
- W polu Dostawa do pojawia się adres magazynu
Poniżej, w polu Pozycje Zamówienia wybieramy towary wybrane z kartoteki. Pozycje wybieramy z kartoteki za pomocą kodu lub z rozwijanej listy. Po określeniu ilości oraz ceny, klikamy na Dodaj Pozycję z prawej strony.
Program podpowiada ostatnio wprowadzoną (lub wcześniej ustawioną dla danego dostawcy) cenę zakupu.
Przed zakończeniem wprowadzania zamówienia można modyfikować wprowadzone wcześniej pozycje. W tym celu należy kliknąć ikonkę po prawej stronie wybranego wiersza.
Modyfikacja zamówienia
Wprowadzone zamówienia można modyfikować w module Zakupy -> Przegląd zamówień.
Rozliczenie zaliczki
Jeżeli w polu Wymagana zaliczka zostanie wpisana wartość zaliczki, wówczas program pozwoli na rozliczenie wypłaconej zaliczki z tym zamówieniem przed wprowadzeniem faktury zakupu. Dokument pojawi się na liście przy wprowadzaniu płatności.