Komplety handlowe

Za pomocą opcji Komplety handlowe można usprawnić proces sprzedaży. Połączone towary, usługi lub produkty w komplety wzbogacają kartotekę używaną w ofertach, zamówieniach sprzedaży oraz fakturach sprzedaży.


Przygotowanie kompletów

Komplety definiujemy w module Towary i Magazyny -> Komplety Handlowe.

Na ekranie mamy 2 możliwości:

  1. Dodać nowy komplet - w tym celu, w polu Wybierz komplet handlowy pozostawiamy tekst Nowy Komplet. W formatce poniżej uzupełniamy następujące dane samego kompletu oraz pierwszego składnika kompletu:
    • Kod kompletu - unikalny kod w kartotece towarowej
    • Komponent - pierwszy składnik kompletu - dowolna pozycja wybrana z kartoteki towarowej
    • Opis - informacja o składniku
    • Kategoria - kategoria, w której komplet jest zaklasyfikowany
    • Ilość
  2. Dodać/zmienić składniki kompletu. W tym celu:
    • w polu Wybierz komplet handlowy znajdź komplet, który chcesz zmienić
    • w pierwszej sekcji ekranu możesz zmienić opis lub kategorię kompletu
    • w drugiej sekcji możesz dodawać, zmieniać i usuwać składniki kompletu

Wykorzystanie kompletów

Komplety możemy używać podczas wprowadzania:

Podczas wprowadzania kompletu w dokumencie program zamienia go od razu na składniki, według następujących zasad:

  • ilość każdego składnika kompletu jest wymnożona przez ilość kompletów wprowadzona w polu dokumentu
  • w polu ceny na dokumencie program podlicza sumę wartości wszystkich składników na podstawie zdefiniowanych wcześniej cen sprzedaży.
  • po kliknięciu Dodaj pozycję na dokumencie program zamienia wprowadzony wiersz na tyle pozycji dokumentu, ile składników posiada komplet
  • można dalej edytować pozycje dokumentu tak samo, jak przy wprowadzaniu zwykłych pozycji

Uwaga Aby móc sprzedawać komplet bez zmiany na poszczególne składniki na dokumencie, można użyć do tego celu modułu produkcji. W tym przypadku zmiana składników w komplet następuje wcześniej, podczas wprowadzenia dokumentu zlecenia produkcyjnego.