Rozliczanie faktur zakupu zapłaconych zaliczką
Faktury zakupu często są płacone przez pracownika. Artykuł dotyczy sposobu księgowania i rozliczania takich faktur w programie księgowym mKsiegowa.pl.
Najłatwiej jest rozliczać pracowników firmy poprzez założenie kont rozliczeniowych typu Zaliczki Pracownicze.
Można założyć 1 konto do rozliczania faktur zakupu lub osobne konto dla każdego pracownika. Konto takie musi być przypisane do odpowiedniego konta analitycznego w planie kont.
Procedura księgowania faktury zakupu zapłaconej przez pracownika jest następująca:
- wprowadzamy fakturę zakupu
- w polu Sposób płatności wybieramy zdefiniowane wcześniej konto rozliczeniowe typu Zaliczki Pracownicze
- ustawiamy Generuj KW automatycznie na Tak
- zapisujemy fakturę
W wyniku takiej operacji program zapisze 2 księgowania:
- księgowanie typu Faktura Zakupu
- księgowanie typu Płatność Dostawcy
Podgląd stworzonych księgowań dostępny jest w Dzienniku Księgowań.
Zwrot pieniędzy dla pracownika dokonuje się przez Transfer Płatniczy.
Podgląd wszystkich operacji na koncie rozliczeniowym pracownika można podglądać w Raport płatniczy, raport kasowy.